m15

W piątek 28. sierpnia br. połowa załogi Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) wykona obrót w swoim orbitalnym otoczeniu na pokładzie statku Soyuz TMA-16M/ Transmisja na żywo w telewizji NASA TV rozpocznie się o 8:45 naszego czasu.

Dowódca Expedition 44 Gienadij Padalka (Rosyjska Federalna Agencja Kosmiczna – ROSKOSMOS) oraz inżynierowie Scott Kelly (NASA) i Michaił Kornienko (ROSKOSMOS) przetransportują statek Soyuz z modułu Poisk do portu dokowania Zwiezda. Manewr relokacji rozpocznie się o 9:12 i zakończy o 9:37.

Dzięki temu manewrowi zwolniony zostanie moduł Poisk, do którego dokować będzie nowy statek Soyuz – TMA-18M, który przywiezie trzech dodatkowych członków załogi. Jego start zaplanowany jest na środę, 2. września br. z Kosmodromu Baikonur w Kazachstanie. Na pokładzie misji Expedition 45 znajdą się Siergiej Wołkow (ROSKOSMOS) oraz Andreas Mogensen (ESA) i Aidyn Aimbetov (Kazachska Agencja Kosmiczna).

Mogensen oraz Aimbetov wrócą na Ziemię wraz z Padałką w sobotę 12. września na pokładzie statku Soyuz TMA-16M. W marcu 2016 roku, Soyuz TMA-18M wróci na Ziemię z Wołkowem oraz członkami trwającej cały rok misji: Kelly i Kornienko, którzy dotarli na pokład ISS w marcu br.

Więcej informacji o transmisjach NASA TV można znaleźć pod adresem:

Więcej informacji o Międzynarodowej Stacji Kosmicznej można znaleźć pod adresem:

Źródło: Kathryn Hambleton (NASA)