Chiny prowadzą pracę nad stworzeniem potężnej rakiety, która będzie w stanie dostarczyć na niską orbitę większe ładunki niż NASA.

Do 2030 roku, tworzona obecnie rakieta Długi Marsz-9 będzie w stanie dostarczyć na niską orbitę okołoziemską ładunek o masie do 140 ton – mówi Long Lehao, przedstawiciel Chinese Academy of Engineering, agencji informacyjnej Xinhua.

Dla porównania europejska rakieta Ariane 5 może wynieść na LEO 20 ton ładunku, a Falcon Heavy – 64 tony.

Zgodnie z planami rakieta wyprzedzi także budowaną przez NASA rakietę Space Launch System, która w okolicach 2020 roku będzie w stanie wynieść na orbitę do 130 ton ładunku.

Według informacji Długi Marsz-9 będzie miał 10 metrów średnicy oraz cztery potężne zbiorniki pomocnicze o średnicy pięciu metrów każdy.

Oprócz tego Chiny pracują aktualnie na rakietą wielokrotnego użytku, której pierwszy lot powinien odbyć się w 2021 roku. Chińska Republika Ludowa aktualnie pompuje miliardy dolarów w swój program kosmiczny realizowany przez wojsko. Według planów Chiny chcą posiadać załogową stację kosmiczną do 2022 roku oraz wysłać ludzi na Księżyc w najbliższej przyszłości.

Źródło: AFP