Puls Kosmosu patronem medialnym kosmicznych nowości wydawniczych PWN

Z wielką przyjemnością informuję, że Puls Kosmosu został jednym z Patronów Medialnych najnowszych pozycji książkowych traktujących o astronomii i eksploracji przestrzeni kosmicznej, a wydawanych przez Wydawnictwo Naukowe PWN.

Poza Ziemię… Historia lotów międzyplanetarnych

Data premiery: 12 maja 2017 r., 335 stron, cena katalogowa: 49 PLN

Opis

To pierwsze na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowe ujęcie problematyki badań Układu Słonecznego metodami technik kosmicznych. Autor prezentuje wszystkie dotychczasowe misje służące badaniu planet, komet oraz planetoid. Dużą zaletą książki jest wskazanie roli polskich naukowców w dotychczasowych badaniach.

Informacja o autorze/ redaktorze

Krzysztof Jerzy Ziołkowski polski astronom, autor publikacji naukowych i popularyzatorskich z dziedziny astronomii.

Studia ukończył na Uniwersytecie Warszawskim (1962), doktoryzował się na Uniwersytecie Wrocławskim (1968). W swej pracy naukowej zajmuje się przede wszystkim ruchem komet i planetoid oraz dynamiką Układu Słonecznego. Zatrudniony w Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk, był sekretarzem naukowym tej instytucji. Po przejściu na emeryturę pozostał współpracownikiem CBK PAN, w szczególności utrzymując związki z Zespołem Dynamiki Układu Słonecznego i Planetologii. Był wieloletnim redaktorem naczelnym miesięcznika poświęconego tematyce astronomicznej „Urania”. Jest autorem m.in. książek Bliżej komety Halleya (1985), Zderzenie komety z Jowiszem (1994), Zdziwienia. Wszechświat ludzi o długich oczach (2006). Został członkiem Międzynarodowej Unii Astronomicznej, Polskiego Towarzystwa Astronomicznego (był wiceprezesem PTA) i Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii. Za osiągnięcia w popularyzacji astronomii został uhonorowany medalem im. Włodzimierza Zonna (1989).

W stronę nieba. Interaktywna szkoła astronomii

Data premiery: 12 czerwca 2017 r., 250 stron, cena katalogowa: 59 PLN

Opis

Kolejna publikacja Andrzeja Branickiego – autora bestsellera „Na Własne Oczy”, nauczyciela, publicysty, popularyzatora i wielkiego miłośnika astronomii nie jest tradycyjnym podręcznikiem utrwalającym wiedzę astronomiczną. To swoista podróż skłaniająca do przemyślanej obserwacji otaczającej rzeczywistości, starań o zrozumienie tego, co widzimy, a nade wszystko do samodzielnego myślenia. Pozbawiona jest przy tym zbędnych opisów nudnych hipotez i encyklopedycznych informacji.

Informacja o autorze/ redaktorze

Nauczyciel akademicki, inicjator i organizator Wydziałowego Obserwatorium Astronomicznego. Autor książek: „Obserwacje i pomiary astronomiczne dla studentów, uczniów i miłośników astronomii” oraz „Na własne oczy”. Uhonorowany medalem im. prof. Włodzimierza Zonna za wkład w popularyzację astronomii.