nasaselectsi

NASA wybrała pięć projektów naukowych do dokładniejszego opracowania w nadchodzącym roku w ramach pierwszego etapu wyboru jednej lub dwóch misji, które mogą zostać wysłane nawet w 2020 roku. Trzy projekty z wybranej piątki związane są z Jet Propulsion Laboroty w Pasadenie (Kalifornia). Złożone propozycje obejmują badanie Wenus, obiektów bliskich Ziemi oraz innych planetoid.

Każdy zespół badawczy otrzyma 3 miliony dolarów na wykonanie prac projektowych i analiz koncepcji misji. Po szczegółowym przeglądzie i ocenie tych badań NASA do września 2016 roku zdecyduje która misja będzie kontynuować prace, które zakończą się startem misji. Budżet wybranej misji zamknie się w kwocie ok. 500 mln dolarów (nie uwzględniając kosztów rakiety i operacji po starcie).

1-nasaselectsi

„Wybrane misje mają potencjał odkrycia wielu informacji o powstaniu Układu Słonecznego i jego procesach dynamicznych,” powiedział John Grunsfeld, astronauta i zastępca administratora Dyrektoratu Misji Naukowych NASA w Waszyngtonie. „Dynamiczne i ekscytujące misje tego typu obiecują odkrycie tajemnic Układu Słonecznego i inspirują przyszłe pokolenia odkrywców. To niesamowity czas dla nauki, a NASA otwiera nowe możliwości.”

Fundowany przez NASA program Discovery umożliwił przesyłanie propozycji misji w listopadzie 2014 roku. Panel NASA i innych naukowców i inżynierów przeanalizował 27 wniosków.

Misje planetarne związane z JPL, które zostały wybrane do kolejnego etapu badań to:

Czytaj dalej w moim artykule na portalu Urania.