Szef indyjskiego programu kosmicznego Kailasavadivoo Sivan planuje stację kosmiczną w najbliższej dekadzie

Indie planują stworzenie własnej ” bardzo małej” stacji kosmicznej w nadchodzącej dekadzie, w ramach przygotowań do pierwszej misji załogowej w historii kraju.

Szef Indian Space Research Organisation (ISRO) Kailasavadivoo Sivan poinformował dzisiaj, że ambitny projekt budowy stacji orbitalnej będzie realizowany po pierwszej misji załogowej planowanej na 2022 rok.

„Nasza stacja kosmiczna będzie bardzo mała… przydatna do wykonywania eksperymentów” powiedział Sivan reporterom w New Delhi.

„Nie mamy wielkich planów wysyłania turystów w kosmos i tym podobnych” dodał.

Stacja kosmiczna umożliwia przebywanie na jej pokładzie członków załogi i wyposażona jest w osprzęt do prowadzenia eksperymentów i dokowania pojazdów kosmicznych.

Pierwsza kosmiczna misja załogowa w historii Indii – nazwana Gaganyaan – będzie realizowana do 2022 roku, aby uczcić 75 lat niepodległości Indii od Wielkiej Brytanii.

W ramach misji w przestrzeń kosmiczną poleci dwóch lub trzech astronautów na maksymalnie siedem dni.

Informacje o stacji kosmicznej pojawiają się dzień po przedstawieniu bezzałogowego lądownika, który zostanie wyniesiony w przestrzeń 15 lipca i powinien wylądować na powierzchni Księżyca w okolicach 6 września.

Źródło: AFP