Chandrayaan 2 wystartowała z portu kosmicznego Sriharikota w prowincji Andhra Pradesh w dniu 22 lipca.

Indyjska sonda kosmiczna Chandrayaan 2 weszła dzisiaj na orbitę Księżyca wykonując jeden z najtrudniejszych manewrów w trakcie swojej historycznej misji księżycowej.

Po czterech tygodniach międzyplanetarnej podróży, sonda kosmiczna zakończyła manewr wejścia na orbitę księżycową (LOI, Lunar Orbit Insertion).

Manewr wykonano zgodnie z planem o godzinie 0332 GMT – informuje Indian Space Research Organisation (ISRO) i trwał on 1738 sekund.

Indie próbują stać się czwartym – po Rosji, USA i Chinach – krajem, który wyląduje sondą na powierzchni Księżyca.

Jeżeli pozostała część misji pójdzie zgodnie z planem, indyjska sonda wyląduje na biegunie południowym Księżyca 7 września.

Dzisiejsze wejście na orbitę było jednym z najtrudniejszych manewrów w trakcie misji, ponieważ gdyby sonda zbliżyła się do Księżyca z wyższą prędkością to uciekłaby w przestrzeń kosmiczną, a gdyby prędkość była za niska, grawitacja Księżyca ściągnęłaby ją na powierzchnię i doprowadziła do zderzenia.

Sonda Chandrayaan 2 wystartowała 22 lipca z indyjskiego portu kosmicznego Sriharikota w południowej prowincji Andhra Pradesh.

Przygotowanie misji pochłonęło około 140 milionów dolarów – znacznie mniej niż inne tego typu misje realizowane przez inne kraje.

Źródło: AFP