5 września 1977 r. sonda Voyager 1 rozpoczęła swoją epicką podróż najpierw przez Układ Słoneczny, a później dalej w przestrzeń międzygwiezdną. Lot rozpoczął się porannym startem w Przylądka Canaveral na Florydzie.

Nie przegap najciekawszych newsów, kliknij Obserwuj w Google News.

Po przelocie w pobliżu Jowisza w 1979 r. oraz Saturna w 1980 r. sonda mocno skręciła i skierowała się w stronę przestrzeni międzygwiezdnej, w którą wleciała w 2012 r. Po drodze jeszcze udało jej się odwrócić i wykonać fotografię Ziemi, jedno z najsłynniejszych zdjęć z kosmosu. Tutaj jednak warto podkreślić, że nie ma jednej bardzo wyraźnej granicy między Układem Słonecznym a przestrzenią międzygwiezdną, dlatego naukowcy nie są w stanie jednoznacznie powiedzieć kiedy do tego doszło.

Jak wygląda przyszłość sondy Voyager 1?

Następnym ważnym punktem na drodze sondy będzie przelot w pobliżu innej gwiazdy, do którego dojdzie za około 40 000 lat. W razie gdyby przy okazji przelotu, sondę przechwycili przedstawiciele jakiejś obcej cywilizacji, to na jej pokładzie znajdą złotą płytę z nagranymi dźwiękami przyrody i pozdrowieniami z planety Ziemia.

Nie przegap najciekawszych newsów, kliknij Obserwuj w Google News.