Animowany gif planetoidy 2016 RB1 podczas zbliżenia do Ziemi został wykonany przez astronoma Gianluca Masi 6 września 2016 roku za pomocą Virtual Telescope znajdującego się w Ceccano we Włoszech. Źródło: VT/Masi

Niewielka planetoida oznaczona jako 2016 RB1 bezpiecznie przeleciała wczoraj o 17:20 UTC w odległości 40 000 kilometrów od Ziemi. Z uwagi na fakt, że orbita planetoidy przebiegała nad południowym biegunem Ziemi, nie przecięła orbity satelitów komunikacyjnych ani pogodowych. Rozmiar 2016 RB1 szacuje się na 7-16 metrów. Był to najbliższy przelot tej skały w pobliżu Ziemi przez najbliższe co najmniej 50 lat.

Planetoida 2016 RB1 odkryta została 5 września 2016 roku przez astronomów wykorzystujących 60-calowy reflektor Cassegraina pracujący w ramach przeglądu Catalina Sky Survey zlokalizowany na szczycie Mount Lemmon na północ od Tucson w Arizonie.

Strona Centrum Badania Obiektów NEO publikuje pełną listę ostatnich i nadchodzących zbliżeń planetoid do Ziemi, jak również inne dane dotyczące orbit znanych NEO (obiektów zbliżających się do Ziemi).