Powyższe zdjęcie wykonane za pomocą Kosmicznego Teleskopu Hubble’a przedstawia nietypową galaktykę IRAS 06076-2139, którą można znaleźć w gwiazdozbiorze Zająca (Lepus). Kamery Wide Field Camera 3 (WFC3) oraz Advanced Camera for Surveys (ACS) obserwują galaktykę z odległości 500 milionów lat świetlnych.

Ten konkretny obiekt kosmiczny wyróżnia się tym, że składa się z dwóch osobnych galaktyk, które mijają się z prędkością około 2 milionów kilometrów na godzinę. To w rzeczywistości prędkość zbyt duża, aby doszło po prostu do połączenia obu galaktyk w jedną. Niemniej jednak, z uwagi na niewielką odległość między nimi – wynoszącą około 20 000 lat świetlnych – wzajemne oddziaływania grawitacyjne doprowadzą do znacznego odkształcenia obu galaktyk.

Takie oddziaływania międzygalaktyczne są czymś powszechnym dla Hubble’a i od dawna stanowią jedną z dziedzin badań astronomicznych. Intrygujące zachowanie oddziałujących ze sobą galaktyk przyjmuje różne formy: galaktycznego kanibalizmu, galaktycznej dominacji czy też spektakularnych galaktycznych kolizji. Sama Droga Mleczna, nasza własna galaktyka, także z czasem padnie ofiarą takiej kolizji łącząc się z Galaktyką w Andromedzie za jakieś 4,5 miliarda lat. Los naszej galaktyki nie powinien jednak nikogo niepokoić: choć galaktyki składają się z setek miliardów gwiazd, to w rzeczywistości odległości między pojedynczymi gwiazdami są na tyle duże, że podczas kolizji galaktyk pojedyncze gwiazdy nie będą się ze sobą zderzały.