Sonda MRO sfotografowała łazik Curiosity na Mt Sharp

Jasnoniebieska kropka w centrum zdjęcia to łazik Curiosity na tle brązowych skał i ciemnego piasku na zboczu Mt Sharp, sfotografowany za pomocą kamery HiRISE zainstalowanej na pokładzie sondy Mars Reconnaissance Orbiter w dniu 5 czerwca 2017 roku.
Źródło: NASA/JPL-Caltech/Univ of Arizona

Wykorzystując najmocniejszy jak dotąd teleskop wysłany w kierunku Marsa, sonda Mars Reconnaissance Orbiter wykonała w tym miesiącu zdjęcie łazika Curiosity na tle skalistego zbocza górskiego.

Łazik o rozmiarach samochodu osobowego, wspinający się na zbocze Mt Sharp do swojego kolejnego celu widoczny jest tutaj jako niebieska plamka na tle brązowych skał i ciemnego piasku. Zdjęcie wykonane zostało za pomocą kamery HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) w dniu 5 czerwca 2017 roku, dwa miesiące przed piątą rocznicą lądowania łazika Curiosity u podnóża Mt Sharp w dniu 6 sierpnia 2017 roku.

Położenie łazika tego dnia oznaczono na poniższej mapie punktem i liczbą 1717.

Gdy od góry MRO fotografowało łazik to łazik wykonywał poniższe zdjęcia powierzchni Czerwonej Planety.

1. Apropo Curiosity – okazuje się, że oprogramowanie AEGIS sprawdza się doskonale 🙂 W użyciu łazika od maja 2016 i widać postępy. Dobrze wróży przyszłym misjom NASA.