Awaria systemu dostarczania tlenu w rosyjskim module ISS.

W rosyjskim segmencie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) doszło w środę do awarii systemu dostarczania tlenu. Rosyjska agencja kosmiczna Roskosmos informuje jednak, że awaria nie ma wpływu na przebywających na stacji astronautów.

System dostarczania tlenu w module Zwiezda na stacji przestał działać w środę. Nadal jednak prawidłowo działa analogiczny system umieszczony w amerykańskiej części stacji.

Nic nie zagraża bezpieczeństwu załogi ani samej stacji

– poinformował rzecznik Roskosmosu.

Do awarii doszło już po tym gdy trójka nowych astronautów dotarła w środę na pokład stacji i podniosła jej obecną liczebność do sześciu.

To kolejny problem na stacji – której pierwszy segment został wyniesiony na orbitę w 1998 r. – po tym jak w sierpniu na stacji dostrzeżono wyciek powietrza. Rosyjska stacja kosmiczna podkreślała, że wyciek nie jest poważny i nie stanowi żadnego zagrożenia. Niemniej jednak ustalenie miejsca wycieku okazało się nad wyraz trudne.

Radek Kosarzycki

Popularyzator astronomii. Kulturalny cham. Od 2015 r. codziennie pisze i mówi o kosmosie na Pulsie Kosmosu. Od 2020 r. pisze o kosmosie także na najlepszym polskim portalu technologicznym Spider's Web.