Ta mała kropka poruszająca się na tle gwiazd, widoczna na zdjęciach poniżej to pierwsze spojrzenie sondy kosmicznej Lucy na asteroidę Dinkinesh z Pasa Planetoid. Dinkinesh jest pierwszą z dziesięciu planetoid, jakie sonda odwiedzi w trakcie swojej dwunastoletniej podróży. Lucy wykonała poniższe dwa zdjęcia 2 i 5 września 2023 r.

Lucy wykonała te zdjęcia, gdy znajdowała się ona w odległości 23 milionów km od planetoidy, która ma szerokość zaledwie jednego kilometra. Przez najbliższe dwa miesiące Lucy będzie kontynuować podróż w stronę Dinkinesh, aż do momentu, w którym zbliży się do niej na odległość 425 km w dniu 1 listopada 2023 r.

Zespół misji Lucy wykorzysta to spotkanie jako okazję do przetestowania systemów i procedur, koncentrując się na systemie śledzenia zaprojektowanym tak, aby utrzymać planetoidę w polu widzenia instrumentów, gdy sonda będzie przelatywała w jego pobliżu z prędkością 4,5 km/s. Lucy będzie nadal fotografować planetoidę przez najbliższe miesiące w ramach swojego programu nawigacji optycznej, który wykorzystuje pozorne położenie planetoidy na tle gwiazd w celu określenia względnego położenia Lucy i Dinkinesha. Dinkinesh pozostanie tylko punktem świetlnym podczas zbliżania i naukowcy nie będą w stanie dostrzec żadnych szczegółów jego powierzchni aż do dnia maksymalnego zbliżenia.

Czytaj także: Lucy już zakłada skafander. Wkrótce poleci w kierunku Jowisza

Najjaśniejszą gwiazdą w tym polu widzenia jest HD 34258, gwiazda o jasności 7,6 mag w gwiazdozbiorze Woźnicy, która jest zbyt ciemna, aby można ją było dostrzec gołym okiem z Ziemi. W tej odległości Dinkinesh ma jasność zaledwie 19 magnitudo, czyli około 150 000 razy słabszą od tej gwiazdy. Północ znajduje się na prawo od kadru, którego bok to 120 000 km. Obserwacje planetoidy zostały wykonane za pomocą kamery L’LORRI – skrót od Lucy LOng Range Reconnaissance Imager – dostarczonej przez Johns Hopkins Applied Physics Laboratory w Laurel w stanie Maryland.