Sonda BepiColombo wyniesiona zostanie w przestrzeń kosmiczną na szczycie rakiety Ariane 5 z europejskiego portu kosmicznego w Kourou. W trakcie swojego lotu skorzysta z asysty grawitacyjnej ze strony Ziemi, Wenus i Merkurego, aby z odpowiednią prędkością dotrzeć na orbitę wokół Merkurego.

Zakładając start w październiku 2018 roku, sonda będzie miała przed sobą 7,2 lat podróży obejmującej jeden bliski przelot w pobliżu Ziemi (kwiecień 2020), dwa przeloty w pobliżu Wenus (październik 2020 i sierpień 2021) oraz sześć przelotów w pobliżu Merkurego między październikiem 2021 a styczniem 2025 roku, zanim wejdzie na orbitę pod koniec 2025 roku.

Mercury Planetary Orbiter (MPO) oraz Mercury Magnetospheric Orbiter (MMO) będą podróżowały do Merkurego wspólnie jako jeden zestaw, a  Mercury Transfer Module (MTM) będzie zapewniał im zasilanie i napęd.

Podczas zbliżania do Merkurego, moduł transferowy oddzieli się od sond, które wciąż ze sobą złączone zostaną schwytane na orbitę biegunową wokół planety. Ich wysokość będzie korygowana za pomocą silników MPO, aż do osiągnięcia pożądanej eliptycznej orbity biegunowej MMO o parametrach 590 x 11640 km nad powierzchnią. Po zakończeniu tego manewru MPO oddzieli się od MMO i wykorzystując swoje silniki zejdzie na własną orbitę docelową o parametrach 480 x 1500 km. Dalsze precyzowanie orbit powinno zająć około trzech miesięcy. Dopiero wtedy rozpocznie się właściwa misja naukowa obu elementów..