Chińska sonda Tianwen fotografuje samą siebie na orbicie wokół Marsa

Przyznam, że takiego czegoś jeszcze nie widziałem. Być może jakaś inna sonda kosmiczna już to kiedyś zrobiła, ale ja takiego przypadku nie pamiętam.

Pierwsza w historii chińska sonda marsjańska Tianwen-1, która od ponad pół roku znajduje się na orbicie wokół Marsa wypuściła ostatnio ze swojego pokładu miniaturową sondę, której głównym zadaniem było wykonanie zdjęcia sondy Tianwen-1 na tle tarczy Marsa.

Dzięki temu w końcu mamy zdjęcie sondy krążącej wokół Marsa, przy którym nie musimy irytować się gdy ktoś nas zapyta

Ciekawe, kto zrobił zdjęcie tej sondzie?

Odpowiedź zresztą widać na drugim z poniższych tweetów. To animacja wykonana ze zdjęć zrobionych przez sondę Tianwen. Widać na niej jak kamera oddala się od pokładu sondy Tianwen-1.

Misja sondy Tianwen-1 to niezwykle udany projekt. Jakby nie patrzeć jest to pierwsza chińska sonda marsjańska, która nie tylko doleciała i prawidłowo weszła na orbitę wokół Marsa, ale także wysłała na powierzchnię Marsa lądownik zawierający pierwszy chiński łazik marsjański – Zhurong. Coś, co Stanom Zjednoczonym zajęło wiele lat i wiele misji kosmicznych, Chiny postanowiły i wykonały w ramach jednej misji kosmicznej.

Popularyzator astronomii. Kulturalny cham. Od 2015 r. codziennie pisze i mówi o kosmosie na Pulsie Kosmosu. Od 2020 r. pisze o kosmosie także na najlepszym polskim portalu technologicznym Spider's Web.

You may also like...