Na swój sposób jest to naprawdę wyjątkowa „ukryta galaktyka”. IC 342 znana także pod oznaczeniem Caldwell 5 to potężna galaktyka spiralna, która gdyby nie jej położenie, byłaby jedną z najjaśniejszych galaktyk nocnego nieba. Pech jednak chciał, że z perspektywy mieszkańca Ziemi, znajduje się ona dokładnie za duża ilością pyłu, gazu i gwiazd.

Dzięki temu, że Hubble obserwuje przestrzeń kosmiczną także w zakresie bliskiej podczerwieni, to jest w stanie skutecznie zajrzeć także za dysk galaktyki. W zakresie promieniowania podczerwonego gaz i pył praktycznie są przezroczyste, przez co można spojrzeć na to co się znajduje tuż za nimi.

Centrum galaktyki IC 342 pełne jest wodoru atomowego, który został zjonizowany. W takich miejscach niezwykle aktywnie powstają nowe gwiazdy. Szacuje się, że na przestrzeni kilku milionów lat mogły tam powstać tysiące gwiazd.

Galaktyka IC 342 znajduje się stosunkowo blisko nas, zaledwie 11 milionów lat świetlnych od Ziemi. Średnica jej dysku równa jest połowie średnicy Drogi Mlecznej, czyli wynosi około 50 000 lat świetlnych.