W ciągu zaledwie półtora roku Chiny bez pomocy żadnego innego kraju stworzyły na orbicie własną stację kosmiczną. Teraz możemy zobaczyć jej ewolucję odtworzoną na podstawie zdjęć satelitarnych.

Australijska firma HEO Robotics właśnie opublikowała animację, na której widzimy budowę stacji kosmicznej Tiangong, której towarzyszy sekwencja zdjęć przedstawiających rzeczoną stację, wykonanych z orbity przez przelatujące w pobliżu stacji satelity.

Satelitom udało się zasadniczo sfotografować każdy etap rozwoju stacji kosmicznej, począwszy od wystrzelenia na orbitę pierwszego modułu mieszkalnego. Animacja została umieszczona na iksie tutaj.

Na nagraniu widać jak pierwszy moduł mieszkalny Tianhe najpierw odwiedzają statki transportowe Tianzhour oraz załogowe Shenzhou. Potem dopiero do stacji dolatują odpowiednio modułu Wentian i Mengtian, tworząc charakterystyczny wzór przypominający literę T.

HEO Robotics na co dzień pomaga rządom, agencjom obrony i operatorom z sektora prywatnego monitorować obiekty znajdujące się w przestrzeni kosmicznej. Jak widać uważnie także obserwuje rozwój nowych potęg na orbicie okołoziemskiej.