Widoczna wyżej bardzo jasna gwiazda – AG Carinae – traci masę w niesamowitym tempie. Emitowane przez nią sile wiatry osiągają prędkość nawet 7 000 000 km/h i wywierają  potężne ciśnienie na obłoki materii już odrzuconej przez gwiazdę.

Te niesamowite wiatry oczyściły już obszar w bezpośrednim otoczeniu gwiazdy i wyrzeźbiły znajdującą się nieco dalej materię tworząc strukturę widoczną na powyższym zdjęciu wykonanym przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a.

AG Carinae to rzadki rodzaj jasnej niebieskiej gwiazdy zmiennej, która wyewoluowała z gwiazdy o masie około 50 mas Słońca. Gwiazdy tego typu wykazują zmienne i nieprzewidywalne zachowanie doświadczając nieregularnych okresów spokoju i rozbłyskowych. To jedne z najjaśniejszych znanych nam gwiazd: są one od kilkudziesięciu tysięcy do kilku milionów razy jaśniejsze od Słońca.

Warto zauważyć, że jasna poświata w centrum kadru to nie sama gwiazda, która w tej skali jest niewielka i skryta całkowicie w tym blasku. Biały krzyż po środku to także nie zjawisko astronomiczne, a jedynie efekt teleskopowy.

AG Carinae znajduje się 20 000 lat świetlnych od Ziemi w gwiazdozbiorze Kila. Zdjęcie wykonano za pomocą kamery Wide Field and Planetary Camera 2 i opublikowano po raz pierwszy we wrześniu 2014 roku.