Sonda kosmiczna Lucy jest na dobrej drodze do pierwszego spotkania z planetoidą Dinkinesh. Zespół nawigacji optycznej sondy Lucy potwierdził, że najnowszy manewr korekty trajektorii przeprowadzony 29 września dokładnie ustawił sondę na kursie przelotu obok małej planetoidy z pasa głównego. Oczekuje się, że sonda przeleci około 425 km od niej o godzinie 17:54 polskiego czasu.

28 października zespół wysłał w kierunku sondy kosmicznej ostatnią aktualizację zawierającą pakiet danych o względnym położeniu sondy kosmicznej i planetoidy. Ten zbiór danych jest na tyle precyzyjny, że był w stanie poprowadzić sondę w kierunku planetoidy przez ostatnie 800 000 kilometrów.

Na około godzinę przed najbliższym podejściem, gdy sonda znajdzie się w odległości około 16 000 km od planetoidy, Lucy rozpocznie aktywne monitorowanie pozycji Dinkinesha za pomocą systemu śledzenia, chociaż ze względu na niewielkie rozmiary Dinkinesha nie oczekuje się, że znajdzie planetoidę zaledwie na kilka minut przed najbliższym podejściem.

System ten autonomicznie zmieni orientację sondy tak, aby utrzymać małą planetoidę w polu widzenia instrumentów naukowych, gdy Lucy będzie zbliżała się do niej z prędkością około 16 000 km/h. Będzie to pierwsze użycie tego systemu śledzenia, a przelot ma na celu przede wszystkim przetestowanie systemu w rzeczywistych warunkach lotu kosmicznego.

Gdy Lucy zbliży się do Dinkinesh 1 listopada, sonda obróci się do pozycji umożliwiającej ciągłe śledzenie planetoidy. Spowoduje to odsunięcie anteny o dużym wzmocnieniu od Ziemi, przez co sonda nie będzie w stanie komunikować się z Ziemią do czasu zakończenia całej sekwencji spotkania z Dinkinesh i ponownego obrócenia się w kierunku Ziemi. Zdjęcia oraz inne dane naukowe i inżynieryjne z przelotu zostaną przesłane na Ziemię w ciągu najbliższych tygodni.

Obserwuj nas na WhatsAppie! Nie ominie cię żaden artykuł.

KLIKNIJ TUTAJ