Powyższe zdjęcie wykonane za pomocą Kosmicznego Teleskopu Hubble’a przedstawia młodą supergromadę gwiazd Westerlund 1 znajdującą się 15000 lat świetlnych od nas. Westerlund 1 jest domem dla jednej z największych dotąd odkrytych gwiazd.

Gwiazdy klasyfikuje się pod względem typu widmowego, temperatury powierzchni i jasności. Podczas badania i klasyfikowania gwiazd tworzących tę gromadę, astronomowie odkryli, że Westerlund 1 jest domem dla potężnej gwiazdy. Westerlund 1-26 to ogromny czerwony nadolbrzym (choć czasami klasyfikowany jako hiperolbrzym), którego średnica jest 1500 razy większa od średnicy Słońca. Gdyby Westerlund 1-26 umieścić w miejsce Słońca w naszym Układzie Słonecznym, powierzchnia gwiazdy znajdowałaby się za orbitą Jowisza.

Większość gwiazd tworzących gromadę Westerlund 1 powstało w jednym okresie gwiazdotwórczym, a to znaczy, że są to gwiazdy mniej więcej w tym samym wieku i o tym samym składzie chemicznym. W skali astronomicznej jest to stosunkowo młoda gromada – jej wiek szacuje się na około trzy miliony lat.