Powyższy zestaw powiększonych i przyciętych zdjęć przedstawia sondę OSIRIS-REx (zaznaczoną na czerwono) w trakcie zbliżania do Ziemi, którą sonda minie 22 września wykorzystując ją do asysty grawitacyjnej. Aby uwypuklić sondę barwy na zdjęciu zostały odwrócone (czarny to biały na oryginalnym zdjęciu). Zdjęcia zostały wykonane 2 września br. za pomocą LBTO (Dużego Teleskopu Lornetkowego) stojącego na Mt. Graham w Arizonie. To pierwsze zdjęcie tej sondy wykonane z Ziemi od momentu startu misji w dniu 8 września 2016 roku.

Sonda OSIRIS-REx, która znajdowała się w odległości 12 milionów kilometrów od Ziemi w momencie wykonywania zdjęć ma tutaj jasność 25 magnitudo.

Duży Teleskop Lornetkowy to para 8,4-metrowych zwierciadeł zainstalowanych obok siebie na wspólnej konstrukcji, które mogą współpracować zapewniając przy tym rozdzielczość porównywalną do jednego 22,7-metrowego zwierciadła. Na co dzień teleskop wykorzystywany jest do obserwowania odleglejszych obiektów, jednak tym razem naukowcy skorzystali z okazji i spróbowali znaleźć sondę zbliżającą się do Ziemi. Przelot w pobliżu Ziemi zmieni trajektorię lotu sondy i ustawi ją na kursie do spotkania z planetoidą Bennu, na której sonda pobierze próbkę materii z powierzchni i wyśle ją na Ziemię gdzie powinna dotrzeć w 2023 roku. Wielki Teleskop Lornetkowy zarządzany jest z kampusu w Tucson na Uniwersytecie Arizony.