Członkowie Ekspedycji 45 wracają na Ziemię

cv8exhyueaajw0__0

Dowódca Ekspedycji 46 Scott Kelly (NASA) wykonał powyższe zdjęcie z pokładu Międzynarodowej Stacji Kosmicznej 11 grudnia 2015 roku.

Zdjęcie przedstawia odcumowanie i separację statku Soyuz TMA-17M, na pokładzie którego znajdują się członkowie załogi Ekspedycji 45: Kjell Lindgren (NASA), Oleg Kononienko (Roskosmos) oraz Kimiya Yu (JAXA) kończący tym samym swoją 141-dniową misję w orbitalnym laboratorium. Załoga bezpiecznie wylądowała w Kazachstanie o godzinie 19:12 czasu lokalnego.

Stacją nadal dowodzi załoga Ekspedycji 46, na której czele stoi Kelly. Wraz z Michaiłem Kornienko i Siergiejem Wołkowem (Roskosmos) trójosobowa załoga będzie zawiadywać stacją przez cztery dni do momentu przybycia trzech nowych członków załogi. Astronauta NASA Tim Kopra, rosyjski kosmonauta Jurij Malenczenko oraz Tim Peake (ESA) wystartują z Kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie 15 grudnia.